Vorbasse1995

Rundflyvning tilbage i 1995 

1995 Camilla Sus

Susanne med sin ældste datter i 1995 

Levering af AW139 - 2009

Bel Air tager levering af den første AW139 

Prins Henrik døber AW139

H.K.H. Prinsgemalen døber ”Spirit of Agusta”

Helikopter over Homebase.jpg

Homebase ved Esbjerg Lufthavn

AW189_fleetleader.jpg

AW189 Fleetleader worldwide

Safe landings

70.000 sikre landinger

Bel Air's historie

Bel Air er et dansk helikopterselskab, som blev etableret af  Susanne Hessellund i 1994

Susanne Hessellund afsluttede sin uddannelse som helikopterpilot i 1994 og fløj i selskabets første år selv som pilot, indtil hun i 1997 fik job hos Maersk Helicopters. Herefter blev hun ansat i CHC, hvor Bel Air blev et sideløbende projekt, som hun brugte sin fritid på.

I 2002 opsagde hun jobbet hos CHC for at arbejde på etableringen af et nyt offshore helikopterselskab, DanCopter. Her var hun medejer, direktør og pilot fra 2002 indtil 2007, hvor ejerne skiltes pga. uenighed om den lukrative virksomheds fremtidige strategi.

Efter salget af Bel Air’s aktier i DanCopter overlod Bjarne Lastein i 2007 direktørstolen i Bel Air til Susanne Hessellund.

Fra 2007 til 2009 blev der arbejdet hårdt på at opbygge og forstærke Bel Air-organisationen, så virksomheden var klar til offshore-operationer fra 2009. I samme periode blev en yderst professionel og erfaren bestyrelse tilknyttet Bel Air, hvilket, siden da, har givet selskabet en fantastisk platform at arbejde ud fra. Bestyrelsen har ageret sparringspartner for direktionen og har ligeledes været en stor hjælp i vurdering af fremtidige projektor.

I juni 2009 tog Bel Air levering af sin første AW139 helikopter, som skulle bruges til offshore-operationer, og har siden da ekspanderet på både helikopter- og medarbejdersiden.

I marts 2010 påbegyndte Bel Air en offshore shuttlekontrakt på 2,5 år for Maersk Olie og Gas og fik tillige i 2011 tildelt yderligere en 5 års kontrakt med option på 3 x 1 år, hvilket vi er meget stolte af.

Bel Air's historik

Bel Air's ledelse og bestyrelse vælger at fokusere på to-motorede helikoptere og udfaser de en-motorede helikoptere.
1994 Bel Air starter med helikopterflyvning.
1998 Hangar og heliport bygges - Holsted heliport indvies.
2002 Offshoreselskab (DanCopter) stiftes med Susanne som direktør og primusmotor.
2007 Susanne forlader DanCopter og Bel Air sælger aktierne i selskabet.
Bel Air bygger ny administration, udbygger hangar i Holsted.
2008 Bel Air opnår EASA Part 145 (vedligehold) godkendelse og luftdygtighedseftersynsbevis.
2009 Offshore operationer påbegyndes med ny Bel Air-ejet AW139 helikopter
2010 Offshore shuttlekontrakt i 2,5 år for Maersk Olie og Gas starter i dansk sektor.
Skibsoperationer for Allseas ud af Finland udføres med anden AW139 helikopter.
2011 Bel Air tager levering af tredje AW139, og udfører operationer i dansk sektor for PA Resources i 6 måneder. Hertil også ad-hoc-flyvninger.
2012 Bel Air ledelse og bestyrelse beslutter at fokusere på tomotors helikoptere og udfase enmotors helikoptere.
2012

1. juli starter Bel Air op på 5-årig shuttle kontrakt med Mærsk Olie og Gas.

2012 Levering af den anden Bel Air ejede AW139 helikopter
2013 Levering af den tredie Bel Air ejede AW139 helikopter
2014 Levering af to 2 Bel Air ejede AW189 helikoptere
2014 Bel Air Homebase bliver klar til indflytning
2015 Bel Air bliver AW189 fleetleader globalt 
2017 Bel Air flåden passerer 70.000 sikre landinger